Once Upon A Time

My current obsession is the TV show Once Upon A Time. You might have seen me talking about it on Twitter. I am totally in love with Once Upon A Time. Normally I was at yoga on Wednesday night so only when I was sick at home I could see it on TV. But my sister in law had the first season on DVD and when I started... I couldn't stop.

It's about a woman meeting her son (she gave him up for adoption) and bringing him back home to Storybrooke. A town where fairy tales are to be believed. Will she stay?

The show started its second season in The Netherlands not too long ago. I watch it with my sister in law and a lot of friends are watching it too.
And we don't only watch the show because of the storyline. The first season was very entertaining to me because of the character Graham/The Huntsman, that guy (Jamie Dornan) is gorgeous. Only because of him I would put that TV show on repeat. Besides that it's so cool to see fairy tales in a different light.
The second season took me some time to get into the story, but again now I can't stop. If you want to see this TV show too, I recommend watching the first season first. It's too hard to start somewhere in the middle.

What do you think of this TV show? Have you ever seen it or do you think it might be for you?
Scroll all down to see a REALLY nice picture of hunk Jamie Dornan.


****

Mijn current obsession is de serie Once Upon A Time. Misschien heb je me er over zien praten op Twitter. Ik ben verliefd op Once Upon A Time. Normaal gesproken ging ik woensdagavond naar de yoga waardoor ik het miste, alleen als ik ziek thuis was of mijn yoga-avondje oversloeg zag ik het wel eens op TV. Mijn schoonzus heeft het eerste seizoen op DVD en toen ik het leende en begon met kijken, kon ik niet meer stoppen.

Het gaat over een vrouw die haar zoon ontmoet (ze heeft hem voor adoptie opgegeven) en terug naar huis brengt in Storybrooke. Blijft ze in dit kleine stadje waar geloofd wordt in sprookjes?

Het tweede seizoen is inmiddels op Net 5 te zien en nu zit ik immer voor de TV of een dag later als mijn schoonzus het voor me heeft opgenomen (we kijken samen). Met mij nog een boel vriendinnen die met plezier met hun neus voor de buis zitten!
En niet alleen vanwege de verhaallijn die we zo graag volgen. Mijn eerste seizoen was ik vooral ook erg happy om het personage Graham/De Jager (Jamie Dornan) te zien. Alleen al daarom zou ik alles weer op repeat bekijken. Toch is het daarnaast zo leuk om sprookjes weer op een andere manier te bekijken.
Ik moet toegeven dat ik even in het tweede seizoen moest komen maar ik zit er weer middenin. Ik raad iedereen aan als je deze serie wilt bekijken om toch echt bij seizoen 1 te beginnen. Het is geen serie om halverwege in te vallen, je moet echt de verhaallijn gevolgd hebben.

Wat vind jij van deze serie? Heb je het wel eens gezien of denk je dat het wat voor jou is?

Once Upon A Time -Woensdagavond vanaf 20:30 uur op Net 5.


 
I mean, I was right.. right!? He IS gorgeous.

Labels: