2014 gaat de boeken in als...

happy new year
FANTASTISCH!
Ja, je leest het goed; 2014 gaat de boeken in als een fantastisch jaar. Althans, wel voor mij. Ik neem je even mee op een kleine terugblik.

Nieuwe baan

Januari 2014 begon ik aan een nieuwe baan. Mijn nieuwe bedrijf is in mijn woonplaats dus ik mag elke dag op de fiets naar kantoor. Soms mag ik mijn tijden zelf indelen, dus wat later beginnen, wat eerder stoppen of een dag omruilen. Daar wordt niet heel erg moeilijk over gedaan en ik vind de vrijheid prettig. Dat is voor mij de allereerste keer dat ik van dichtbij meemaak dat er vanuit de baas vrij relaxt wordt gedaan over bijvoorbeeld thuiswerken. De bedoeling is eigenlijk dat heel Nederland daar makkelijker in zou staan, maar feitelijk moeten bijna alle mensen naar kantoor komen omdat werkgevers hun werknemers niet vertrouwen. Dat vertrouwen krijgen wij wel. Daar ben ik erg blij mee en het mooie is dat mijn jaarcontract is verlengd en ik ook aanstaand jaar weer mag blijven werken.

De Twee Bruggen

We gingen er een weekendje op uit met de familie in een leuk familiepark. Dat was even genieten. Mijn nichtje als kleine baby nog, we sprongen in de sauna en gingen uit eten.

Bruiloft plannen

Daarnaast was ik al vanaf het begin van het jaar bezig met het plannen van onze bruiloft. Joep en ik stapten in het huwelijksbootje! Daar gingen veel voorbereidingen aan vooraf maar ik mag zeker niet klagen dat we bijvoorbeeld de hapjes van tevoren nog geprobeerd hebben :)

Parijs in april 

In april gingen we op reis naar Parijs. Helaas had mijn man zijn knie bezeerd op 30 maart (moest operatief geholpen worden) dus liep hij in Parijs op krukken en was hij niet te genieten vanwege de heftige pijn. Toch was het leuk om wat oude gezichten terug te zien en Parijs op een rustiger tempo te bekijken.

in ondertrouw roosendaal
In ondertrouw

Ondertrouw

In mei gingen we in ondertrouw en dat deden we op een bijzondere manier. Ik trok de trouwjurk van mijn moeder aan en zo lieten wij vastleggen dat wij wilden trouwen met elkaar. Het was echt heel erg leuk! De dame van de gemeente was er helemaal ondersteboven van en vond het zo leuk dat ze allerlei foto's maakte. We hadden ook een echt trouwgevoel. Joep was in pak en ik in trouwjurk en we werden door iedereen gefeliciteerd. 's Avonds gingen we uit eten met de ouders erbij.

30 jaar

In juni 2014 werd ik een echt 'grote meid'. Vanaf begin juni mag ik mijzelf dertiger noemen. Dus. Het is nu echt zo: Ik ben 30 jaar oud. Dat klinkt heel wat. Valt uiteindelijk reuze mee. Ik ben al een paar jaar wat serieuzer, dus die 3.0 schrok ik niet heel erg van. Ik moet ook al een tijdje mijn grijze haren maskeren, dus voor mij was het een vrij logisch vervolg daarop. Die rimpels mogen in mijn ogen wel even weg blijven.
Ik vierde dit in de achtertuin bij heerlijk weer, oude muziek uit de tijd dat ik net ging stappen en heel veel vrienden en vriendinnen. Ik vond het heel erg leuk! Vooral om iedereen even te zien en te spreken. Het is zo bijzonder als iedereen langskomt speciaal voor jou. Bedankt!

vrijgezellenfeest nancy
Einde vrijgezellenfeest
Vrijgezellenfeest

Eind juni werd ik verrast door mijn friends en opgehaald voor mijn vrijgezellenfeest. Woei! Het was een heel leuke dag, ook al weer zonder regen! We gingen Wie is de Mol spelen (past heel goed bij mij natuurlijk als Mol liefhebber) en daarna gingen we uit eten en stappen. Het stappen was een mooi begin in mijn oude stamkroeg (studentenkroeg) en sloten we af in het foutste café van Breda. Ik zong er nog op mijn knieën een liedje voor Joep wat werd opgenomen (bedankt!) en werd het café uitgedragen door de uitsmijter. Ik ging toen de vogels begonnen te fluiten in bed liggen met een enorme lach op mijn gezicht.

De bruiloft

1 Augustus was het zo ver: We gingen trouwen! Wauw wat een dag. Alle cliché's zijn waar: De dag vliegt voorbij. Ik heb er toch enorm van genoten. Zo veel lieve mensen om ons heen, die ons allemaal met een lach aankeken. Die jullie allebei een gelukkig leven samen wensen. Die samen met je huilen, proosten, lachen en dansen. Wauw! Ik denk er met zo veel plezier aan terug. Wat was het geweldig. We kwamen rond 4 uur thuis.

sea cliff resort zanzibar
Genieten op Zanzibar

Honeymoon destination

De honeymoon ging naar Zanzibar, waar we samen 2 weken op ons gat hebben gelegen. Genieten van het weer, de service en het heerlijke eten. Wat is Zanzibar een geweldig eiland, echt aan te raden!

Wadlopen en Parijs en Berlijn in oktober

Daarna begon het lieve leven weer, maar ook daar heb ik van genoten. Mijn schoonfamilie die mij officieel welkom heetten in de familie, mijn neefje met zijn grappige uitspraken waar wij heel erg voor moeten oppassen dat we er niet om lachen, mijn nichtje die inmiddels iedereen napraat en een feestnummer op zich is, mijn familie die gezond is en vrienden die niet alleen vrienden zijn maar family. We maakten zowaar 3 bruiloften mee van lieve vriendinnen! Het was een vruchtbaar jaar, niet alleen voor bruiloften, er vielen dit jaar ook veel geboortekaartjes in de bus ;) Of we kregen te horen dat er zwangere dames waren. Wat een geluk!
We gingen wadlopen in september en maakten levensplannen voor het nieuwe jaar. In oktober gingen we weer naar Parijs toe, maar deze keer zonder krukken en aten ons een slag in de rondte en genoten optimaal van ons bezoek.
Daarna ging ik nog een weekend naar Berlijn met mijn beste vriendin. We verkenden de boel maar gingen ook een avondje stappen in een Berlijnse club en maakten een heel dubieuze avond mee in de rij van Berghain. We hebben er nu nog erg veel lol van.

En voor je het weet, leef je het mooie leven en is het oudejaarsdag. Terwijl mijn man vuurwerk is halen, zit ik dit te typen. Het leven was dit jaar mooi, ik heb mooie momenten meegemaakt. Soms moeilijke. Maar ik kon altijd ergens of bij iemand terecht met mijn sores of mijn blijdschap. En dat alleen al is heel erg fijn.

Bedankt

2014 Was een mooi jaar op persoonlijk vlak waar mijn blog ook onderdeel van is. Mijn blog is afgelopen jaar weer verder gegroeid. Men ging mij volgen op Facebook, ik kreeg meer volgers op Instagram en er volgden meer bezoekers dan ooit op mijn blog.

Ik wil iedereen bedanken die dit jaar een onvergetelijk jaar hebben gemaakt voor mij. En daar zijn jullie, mijn lezers, ook onderdeel van.

Bedankt en op naar een goed en gezond nieuwjaar!

Labels: ,