Summer essential

Iedere zomer valt het mij op hoe we omgaan met de zon. Hoogblonde (geverfd) dames met diepbruine huid lopen me glimmend van het vet voorbij. Ik heb een behoorlijk lichte huid, moet uiteraard wel opletten maar verbrand niet zo snel als mensen denken. Hoewel ik vroeger niet anders dan diepbruin terug van vakantie wilde komen en hier veel voor over had (ik kocht bruiningspillen die erg effectief waren) bleef ik vaak toch wat bleek om de neus. Begin 20 omarmde ik mijn bleke huid en besloot niet meer zo moeilijk te doen. Dan maar wit.

Zo denk ik er nu nog steeds over maar dit betekent niet dat ik onbeschermd rondloop. Dus bij dezen een korte guide voor alle zonaanbidders om de zomer gezond (voor je huid) door te komen.

Summer tanning guide



Review 

Ik gebruik factor 50, mijn verloofde verbrandt razendsnel en we gebruiken dezelfde tube. Factor 50 is voor mij een prima factor omdat ik per definitie niet echt bruin wordt, maar me op deze manier zo goed mogelijk kan beschermen. Recentelijk gebruikte ik La Roche Posay en dit product vind ik heel erg prettig. Hij is licht en makkelijk uit te smeren en ruikt prima. De zonnebrand zit in een tube, dus je sprayt hem niet op. Een spray vind ik normaal gesproken een grote plus omdat er zo geen zand tussen komt te zitten. Desondanks kan ik deze zonnebrand aanraden, want hij doet zijn werk, hij ruikt lekker, smeert lekker en trekt goed en snel in zonder een vettig laagje of een witte kleur achter te laten.

Wat is jouw favoriete zonnebrand? En welke factor smeer jij?

****

Every summer it strikes me how people work with the sun. Extremey blonde (dyed) women with deep brown skin shining with oil walk past me. I have pale skin, I must be careful but I don't get sunburnt as fast as people think. When I was younger I wanted nothing more than to get back from vacation with a beautiful dark, bronzed skin. To get this result I even used tanning pills but I remained quite pale. In my early 20s I embraced my pale skin and decided not to fuzz about it. And just be white.
I am still very into this knowledge about myself but that doesnt mean I walk around unprotected. So hereby I give a brief guide for all sun worshipers to summer health (for your skin).


I use sunscreen protection 50, my fiance gets sunburnt rapidly and we use the same tube but I have decided that it does not really matter: I stay pretty light but can better protect myself as much as possible. I recently used La Roche Posay and I found this sunscreen very good. It's light and easy to put on your skin. It's in a tube, so you can't spray it on.

What is your favorite sunscreen? And what sunscreen protection (factor) do you use?

Labels: , , ,