(Surprise) Intended Marriage - (Verrassings-) In Ondertrouw

In The Netherlands you need to give notice of one's intended marriage at city hall. You need to do this at least 2 weeks before your actual wedding date. And May 21st was our date!

Vintage wedding dress

Normally the Dutch don't make a big surprise out of it. Or just no biggie. They strawl in in their jeans and t-shirts and after signing, they walk out. But we decided to make this day different and special for us. So I put on my mom's old weddingdress and went to City Hall with my beautiful fiancé next to me. We had a lovely day, the employee of city hall was so nice to us and was in awe that we made such an effort. In the end it's the intention (you're even signing a document!) that you want to marry each other. No biggie? Yay biggie! At least, that's what I think. She told us: "Thank you for making my day. I will remember you for a very long time".

Perfect strangers

There were so many nice people on the streets, they kept on congratulating us. Greek, Maroccan, African, Dutch - no matter what origin, they were so very very sweet to us. We really felt special that so many people wanted to congratulate us by waving from cars, honking from cars, cycling and yelling congrats! or simply walking to us and to congratulate us. My heart made a leap and I was filled with positive energy - People are awesome.

In the evening we had a lovely dinner with my in-laws and my mother. It was a special day and I know for certain that my father would have loved seeing me in my mom's old wedding dress.

****

In ondertrouw gaan moet je minimaal twee weken voor je huwelijk doen op het gemeentehuis. En wij deden dit op 21 mei!

Vintage trouwjurk

Normaal gesproken zijn wij Nederlanders niet zulke verrassingseieren. We lopen in onze spijkerbroek en t-shirt naar binnen, tekenen de documenten en lopen weer naar buiten. Maar wij besloten er een bijzondere dag van te maken. Dus trok ik mijn moeders oude trouwjurk aan en vertrok ik naar het gemeentehuis met mijn prachtige verloofde naast me. We hadden een heerlijke dag en de medewerkster van het gemeentehuis was zo lief tegen ons. Ze vond het enorm bijzonder dat we er zulk werk van gemaakt hadden. Ze zei tegen ons: "Bedankt, dit was zo bijzonder. Jullie zullen mij nog heel lang bij blijven". (Nadat ze een paar foto's van ons gemaakt had, want ze wilde dit moment niet voorbij laten gaan zonder foto!)

Perfect strangers

Er waren zo veel lieve mensen op straat die ons feliciteerden. Grieks, Marokkaans, Afrikaans, Nederlands - Wat hun afkomst ook was, ze waren allemaal even lief. We voelden ons heel speciaal, er waren zo veel mensen die ons lieve woorden toeriepen. Er reed een vrouw voorbij in haar auto met de ramen naar beneden die 'gefeliciteerd!' riep en begon te toeteren, mensen op fietsen die ons 'veel geluk!' wensten en mensen die naar ons toe liepen om ons persoonlijk te feliciteren. Mijn hart was vol van al deze positieve energie en liefde die ik ontving van perfect strangers - Wat zijn mensen toch geweldig.

's Avonds hebben we gedineerd met mijn schoonouders en moeder. Het was een heel bijzondere dag en ik weet zeker dat mijn vader het geweldig had gevonden om mij zo te zien in mijn moeder's trouwjurk.

Labels: , , , , , , , , , ,