Voorjaarsschoonmaak

Yes people here they are! Spring cleaning is calling my name! I always think to myself: Where does it come from and how can I stop it? You need to know that my house isn't a bohemien cottage, as I like to call my little dollhouse, but it's simply a pig's stable. My boyfriend and I have no control whatsoever of objects. Yes, we use them, but no, we don't put them back in their place. So our house is normally a complete disaster with too much stuff. I like looking at clean white houses on the internet and then I know: Not gonna happen.

Until I get this fanatic feeling. Spring fever. I know how to suppress these feelings but considering my grey hairs and the horror age of 30 that I am facing (which isn't that horror anymore, 40 is my new horror age) I simply admit this feeling. After all: It's so hot and happening right now to act a bit like a grandmother nowadays. I totally surrender to the feeling I get. So the kitchen is shining bright like a diamond and I can even see my face in the cooker hood. The living room has been dusted from top 'til bottom and even started organizing the liqour cabinet. With this simple way you finally find out how much liquor you actually have at your home (a lot, I could start a 7/11). We do love ourselves a nice cocktail every now so often and we can totally go bonkers on the wine too. It has been all set into place, every wine or other drink perfectly organized by theme. Aaaah, I love my OCD.

Musical miracle cleaner

While the music is playing and I concentrate myself to a spot that won't disappear, my washing machine is working very hard too. I throw away old papers and in the meanwhile I'm thinking about how to reorganize my bookcase. If I will not be careful I'll be washing the windows! And I'm thinking about my garden too. I can't wait to start working in there. But everything at it's own pace of course, I am not a miracle cleaner that works as fast as Superman. You should think that I would want to start this spring cleaning after carnaval that we celebrate here. But I need to utilize my irrational feeling. Because let's be honest: Cleaning only because you feel the urge thanks to spring fever... sounds a bit weird, doesn't it? But I will not think about it too long because otherwise I will stay behind this computer and start browsing the web and before I know it, it's late evening and I haven't done a thing. There's work to do.

The first spring flowers are already here and the sun is shining. Spring cleaning thanks to spring fever: I love it!
So, what shall I do next?


Do you have this cleaning virus yourself, or at least have this spring fever too?

****

Ja mensen, de kriebels zijn er weer! Voorjaarsschoonmaak is calling my name! Ik denk altijd bij mijzelf: Waar komt het vandaan en hoe kom ik er vanaf? Je moet nu eenmaal weten dat mijn huisje geen bohémienne stulpje is, zoals ik mijn vintage poppenhuisje graag noem, maar een zwijnenstal. Mijn vriend en ik hebben totaal geen controle over het gebruik van voorwerpen. Ja, we gebruiken ze, maar nee, we leggen ze niet terug. Daarom is ons huis altijd een overhoop gehaalde zooi. Ik vergaap me graag in mijn vrije tijd aan cleane, witte inrichtingen maar weet dan ook: Not gonna happen.

Lentekriebels

Tot daar de kriebels weer om de hoek komen kijken. Die ik soms met verve weet te onderdrukken maar gezien de grijze haren en mijn met rasse schreden dichterbij komende horror-leeftijd (vroeger dan, tegenwoordig is mijn horrorleeftijd 40) van 30 jaren geef ik er gewoon lekker aan toe. Bovendien: Het is hip om lekker te tutten en oma-achtig te doen. Ik geef me dus deze keer volledig over aan dat gevoel. Zo is de keuken inmiddels een glanzend paradijs waarvan je nu zelfs van de afzuigkap kan eten. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bovenop de afzuigkap: Een regelmatig vergeten plekje in ons huishouden. But not anymore! De woonkamer is volledig gestoft en gestofzuigd op zelfs de meest onlogische plekken (lees: voorheen onlogisch, nu met de voorjaarskriebels helemaal oké) en ik heb me zelfs weten te wagen aan het drankencabinet. Je komt er zo nog eens achter hoeveel alcohol je in huis hebt staan. We houden wel van een cocktail op zijn tijd en we kunnen ook weer goed tekeer gaan met de wijn. Het is allemaal op volgorde neergezet. Aaaah heerlijk zo'n OCD.

Muzikaal schoonmaakwonder

Terwijl de muziek uit de speakers schalt en ik me volledig concentreer op een vlek die ik met man en macht probeer weg te boenen, draait mijn nieuwe wasmachine op volle toeren om alles schoon te krijgen. Gooi ik vervolgens alle overbodige trouwtroep bij het oud papier (trouwjurk en trouwpak zijn al gescoord!) en bedenk me in de tussentijd hoe ik de boekenkast kan verbeteren. Voor ik het weet sta ik in de voortuin de ramen te lappen! En ik kijk er al enorm naar uit om straks in de tuin te gaan klooien. Alles op zijn tijd natuurlijk, ik heb wel de kriebels maar ik ben nu eenmaal geen schoonmaakwonder dat als Superman door het huishouden kan razen. Je zou ook denken dat met carnaval dat nu in ons zuiden op handen is, ik zou wachten tot na dit gezellige feest met al zijn confetti en andere rotzooi. Je wilt bijvoorbeeld niet weten hoe je jas en vooral niet hoe je schoenen eruit zien na een avondje weg. Maar daar heb ik helemaal geen zin in. Om met woorden van oma te quoten: 'Van uitstel komt afstel.' En dus ga ik maar weer aan het opruimen en kuisen, want ik moet NU gebruik maken van mijn irrationele aard. Want zeg nou zelf: schoonmaken omdat je kriebels hebt. Het klinkt wel erg vreemd. Maar goed, daar ga ik niet te lang op door want voor ik het weet blijf ik achter mijn computer zitten internetten en zijn we weer een halve dag verder. Er is werk aan de winkel.

Voorjaarsschoonmaak dankzij lentekriebels

De eerste krokussen steken hun kop op, de narcissen staan fier overeind en de zon schijnt. Voorjaarsschoonmaak dankzij de lentekriebels: Heerlijk!
Goed, waar zal ik nu eens aan beginnen?

Heb jij ook last van het schoonmaakvirus en heb jij de lentekriebels al te pakken?

Labels: , ,