Plog 25/2

Welkom bij het ploggen! Ik heb nog niet helemaal besloten wat ik daar nu van vind, dat ploggen. Ik denk elke keer: Jeetje wat hebben die meiden toch allemaal een boel te doen en dat ze ook iedere keer nog weten dat ze een foto moeten maken.
En ik dacht: Laat ik me er ook eens aan wagen. Op mijn vrije dag neem ik jullie mee met wat ik allemaal heb gedaan. Want als ik werk zie je alleen een foto van mijn bureau en dit deed ik dinsdag:

Welcome to plogging! This is what I did last Tuesday:

 
Ik begin de dag om 08:00 uur met Chocopops. Zo lekker niet verantwoord en al helemaal als ik het vergelijk met al die havermoutpapjes en yoghurtjes met banaan die ik die ochtend op Instagram voorbij zie komen. Voor de extra lol eet ik het op in bed.
I start my day at 8AM with Chocopops. Not that healthy when I compare it to the Instagram pictures that I usually see in the morning. I eat it in bed.
 
 
Terwijl ik mijn ontbijtje nuttig pak ik mijn laptop erbij en check mijn mail en mijn blog en schrijf ook nog wat voor mijn blog. De tijd vliegt.
While I eat my breakfast I check my email, my blog and I write a bit for my blog too.
 
 
Ik moet over 20 minuten al in de auto zitten..!!
In 20 minutes I have to be in my car..!!
 
 
En ach om het eerlijk zijn maar compleet te maken: Dit ben ik zonder make-up. De avond ervoor ben ik ook met nog half nat haar gaan slapen. En dan sta je op met leeuwenmanen. Eerlijk waar. En om in het thema te blijven: Ja, dat is serieus mijn warme pyjama. ROAR!
And to be totally honest with you: This is me without makeup. And I went to bed the night before with wet hair and then this is what you get the next morning. And yes: That's my warm pyjama. ROAR!
 
 
Goed, had ik niet 7 minuten geleden al bij mijn moeder moeten zijn? ZOEFFFF
Didn't I had to be at my mom's house 7 minutes ago?
 
 
We zijn op tijd! Vandaag ga ik mijn trouwjurk doorpassen en mijn moeder is erbij om haar ongezouten mening te geven (en dat doet ze!).
Thankfully we're in time! Today I'm fitting my wedding dress again and my mom's there with me.
 
 
Ketting af gedaan voor tijdens het passen. Nu een theetje terwijl ze per direct aanpassingen aan mijn jurk doen in het atelier.
Took my necklace off before fitting. Now sipping tea while they are making immediate adjustments in the atelier.
 
 
En nog wat langer wachten... Waarom is het altijd zo koud bij trouwzaken? Verkleumd tot op het bot!
And wait a little longer... Why is it always so cold in those shops? I'm frozen!
 
 
Na een nieuwe afspraak te hebben gemaakt voor mijn jurk rijd ik terug naar huis en zet mijn moeder af. Ik heb honger! Inmiddels is het bijna 13:00 uur.
After making a new appointment for my dress I drive home. It's almost 1PM.
 
 
Ik neem dus even snel een boterham. Geen hoogstaande dingen vandaag. Maar wel:
I take a quick sandwich. Nothing special today. But:
 
 
Deze pure chocoladepasta! Hij is echt heerlijk!
This pure chocolate paste is delish!
 
 
Lekker eitje bakken met wat basilicum erop. Hmmmm
Having an egg with basil. Nomnom
 
 
Water koken voor thee en in mijn thermosfles doen. Uitkomst! En ik heb ook een waterkoker maar ik wissel het wat af. Vind dat geborrel op het gasfornuis ook wel erg gezellig klinken (en het is milieuvriendelijker!).
Cooking water and put it in my thermos. Ideal! (I have a watercooker but this is more ecofriendly)
 
 
Helaas is het mooie weer ver te zoeken. En waarom staat mijn buitenlamp tegenwoordig overdag te branden? Irritant.
Where's the good weather?
 
 
Gelukkig word ik hier heel erg vrolijk van!
Thankfully this cheers me up!
 
 
 
Ik heb een slechte nacht gehad, waardoor ik de hele ochtend al moe en lusteloos ben. Ik ga dus even op bed liggen, maar er viel net iets op de mat. De consumentengids!
I have had a rough night, which made me sleepy and feel a bit off all day. I want to lay down in bed, but there's mail.
 
 
 
Ik lees een heel klein stukje in bed en doe dan de gordijnen dicht.
Reading in bed for a while and then closing the curtains.
 
 
Een uur later word ik wakker en schijnt de zon weer heerlijk! Dat doet een mens goed. Ik ben wel enorm misselijk maar ga toch mijn bed uit.
An hour later I wake up and the sun shines! I am very nauseous but I still get out of bed.
 
 
Tijdens mijn dutje draait mijn supersonische wasmachine een wasje en hij is nog bezig als ik wakker ben. Heerlijk, zo'n nieuwe machine die je niet eens hoort!
During my nap my washing machine has been starting doing a laundry and it's still busy when I wake up. Lovely, a machine you can't even hear!
 
 
Nog een geluksmomentje als ik de bak heb omgereden. Paarse krokussen tussen de stenen in de achtertuin. Zo gezellig!
Another happiness moment: Purple flowers in between the stones in my garden.
 
 
Mijn tassen fotograferen voor de komende blogs nu ik nog mooi daglicht heb. Ik vervoer ze van boven naar beneden in de wasmand en fotografeer ze snel achter elkaar.
Photographing my bags for upcoming blogs while I still have nice light. I get them up and down the stairs in this basket.
 
 
Na het fotograferen bel ik lief vriendinnetje L. En voor ik het weet zijn er twee uren verstreken. Mijn telefoon zegt heel hard tuut en de verbinding wordt verbroken. Blijkbaar kan mijn telefoon deze lange gesprekken niet aan en dus bel ik nog terug om netjes af te sluiten. (We hadden nog 2 uur langer kunnen doorkletsen volgens mij)
After photographing I call my dear friend L. After 2 hours my phone hangs up by itself. Weird. But we call each other to nicely say goodbye to each other.
 
 
Leftovers in de magnetron. In de tussentijd komt mijn moeder even snel op visite waar ik geen foto van maak. Mama is lief (zoals altijd) en komt nog wat boodschappen afgeven die zij gehaald heeft bij de supermarkt in haar buurt.
Leftovers in the microwave. In the meanwhile my mom visits. Of which I didn't make a picture, of course.
 
 
Weer in mijn vertrouwde Fiatje, net aangekomen bij mijn vriendinnetje J. We gaan samen yoga doen! Oh nee, toch niet. We kletsen zo lekker en zitten zo fijn onder de deken. En ze heeft bokkepootjes voor bij de thee en we hebben het over volwassen worden en mannen. Voor we het weten is het te laat om nog ondersteboven te hangen en dus ga ik gehaast om half 11 naar huis toe. Toch best laat geworden!
Again in my dear Fiat, I just arrived at my friend J's house. We're going to do yoga together! Oh no, we're not. We're simply chatting and drinking tea together. Talking about growing up and men. At 10.30PM I drive home again.
 
 
Ongebruikt gooi ik mijn yogamatje en DVD even op de bank neer.
Unused I throw my yogamat and DVD on the couch.
 
 
Oeps! Did this just happen? Ja! Zelfs na al het gesnoep kan ik die laatste Heart Breakers niet weerstaan. En dan ga ik naar bed, als ik eerst nog loop te mauwen tegen mijn verloofde over onze bruiloft. Hij vindt me lief en geeft me een kus en we gaan slapen. Laat ik daar nu net geen foto van hebben.
Oops! Did this just happen? After having some Heart Breakers, I'm going to bed and talk with my fiancé about the wedding.


Wat vonden jullie van mijn eerste plog? Ik ga niet naar PR-feestjes, heb geen BN'ers als vrienden... maar misschien vond je het toch leuk! En wat zouden jullie vinden van een carnavalsdag ploggen? Let me know!

What did you think of my first plog? I don't attend PR-parties, I don't have any famous friends... but maybe you still liked it! And what do you think of if I would plog a day during carnaval?
Let me know!



xxx,
Nancy

Labels: ,