I said yes to my wedding dress

Say yes to the dress

I said yes to the wedding dress! And it wasn't even hard! I went to a store not very far from my hometown. I went there with some kind of an image of The Dress in my head. But I thought on the other hand: Let me be open minded and let’s just see what happens.

Rely on experts

I think you should rely on the insight of the sales lady and rely on her expertise too. You might not see the dresses you imagined or envisioned at first when you see them on a poor clotheshanger, but in the dressing room everything changes. I remember I had seen one dress that I really didn’t like but when I had it on, it looked lovely. My sales lady is in this industry for over 2 decades, she’s experienced!

Emotional

Still the dress that looked bad on the hanger wasn’t as lovely as two other dresses that I had tried on. So immediately there were 2 dresses that I found lovely and wanted to have. That’s remarkable, don’t you think? That exact same day, I made the decision on what dress I wanted to have. I was excited and scared at the same time: Shall my fiancé love the dress as much as I do? Shall he find me pretty? [Insert tears of insecurity] Thankfully my bridal party told me right away that he may think me beautiful even if I would wear a bag over my head. They’re right haha! So I purchased the dress immediately. I figured I wouldn’t have to think it through again and again or check out other dresses again and again. If it’s right, it’s right. And it sure felt right, right away.


Have you bought your wedding dress at first sight? Or how many times did you have to go wedding dress shopping?

****

 

Say yes to the dress

I said yes to the wedding dress! En het was niet eens moeilijk! Ik ging naar een zaak niet ver van mijn woonplaats af. Ik had een bepaald beeld van de trouwjurk in mijn gedachten. Aan de andere kant dacht ik: Laat ik proberen om open-minded te zijn en gewoon te zien wat er gebeurt. Als ik me vast blijf pinnen aan mijn idee, dan kan ik misschien wel eens eindigen met een jurk die me niet ten volle flatteert.

Vertrouw op experts

Ik denk dat je een beetje moet vertrouwen op de verkoopdames en hun expertise. Misschien zie je niet de jurken voorbij komen die je in eerste instantie in gedachten had, zoals wanneer ze zo treurig op het hangertje hangen. In de kleedkamer verandert alles. Ik kan me herinneren dat ik een jurk zag die ik echt lelijk vond op het hangertje en die er goed uit zag op  mij toen ik hem aan had. Het was niet mijn stijl, maar ik kon hem goed hebben. Zo zie je maar dat niet alles is wat het lijkt. Mijn verkoopster zit al meer dan 2 decenia in deze business. Ze is ervaren!

Emotioneel

Die ene jurk is het niet geworden want van de jurken die ik heb gepast, waren er direct 2 die er geweldig uit zagen en waar ik meteen verliefd op werd! Ik maakte nog nuchtere geintjes als: "Moet ik nu gaan huilen? Mama, moet jij nu niet gaan huilen ofzo? Dat zie je toch altijd op tv?"
Maar ik had dus twee jurken die prachtig stonden en die ik prachtig vond. Dat is bijzonder, vind je ook niet? Diezelfde dag hakte ik de knoop door en koos de jurk die ik het mooist van de twee vond. Ik was blij, opgelaten en bang tegelijk. Zou mijn verloofde de jurk wel mooi vinden? Zou hij mij wel mooi vinden in deze jurk? [Insert onzekerheids-traantjes] Mijn bruidsgroepje zei meteen dat ik niet zo gek moest doen, hij zou me nog mooi vinden met een vuilniszak aan. Eigenlijk hadden ze wel gelijk, waar maakte ik me toch druk om? Ik kocht de jurk meteen. Ik vond het niet nodig om keer op keer na te gaan denken welke jurk ik precies wilde hebben, of keer op keer na te gaan waar ik nu weer heen moest om nieuwe jurken te passen. Als het goed is, dan is het goed. En het voelde zeker te weten heel erg goed, meteen!


Heb jij je trouwjurk bij de eerste keer gekocht? Of hoeveel zaken heb jij afgelopen voordat jij De Jurk tegen kwam?


Source 1
Source 2

Labels: , , , ,