Grote wasjes, kleine wasjes

Ik ben de afgelopen tijd wat ziek geweest en het is erg jammer dat ik op dit moment weinig boeiends te vertellen heb. Mijn inspiratie zakt direct wanneer ik ziek ben, hebben meer mensen daar last van? Toch moet ik nog iets vertellen. We hebben een nieuwe wasmachine gekocht. Wie had gedacht dat ik daar ooit nog een blog aan zou wijden? Ik niet in ieder geval. Dat zit namelijk zo: Ik leef op afgedankte producten van anderen. Dat klinkt echt heel erg weeskind-achtig, maar het is een feit dat we geen nee zeggen tegen spullen die ons worden aangeboden (mits het in ons huis past en op dit moment past er niets meer bij, dank u). Zo kregen we ooit onze eerste wasmachine, een bovenlader van een heel lieve vriendin van mij. Hij was van haar schoonmoeder geweest en die nam de bovenlader niet mee naar haar nieuwe stulpje. Of wij hem wilden hebben? Nou, natuurlijk! Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt voor 4 jaar. Tot hij op een gegeven moment zo enorm lekte dat ik niet meer wist hoe dat nu kwam. Wat bleek? De onderkant was helemaal verroest, waardoor het water langzaam uit de trommel liep. Niet erg ecofriendly, hoe hard ik ook mijn best deed.
Toen kwam de Miele ons huis in. Gekregen van mijn schoonouders. Zij hadden ooit een eigen fietsenzaak, waar de wasmachine de poetsdoeken schoon waste. Het zijn schoonouders die van degelijkheid houden en dus hadden zij een Miele. Het merk dat bekend staat om zijn degelijkheid. En daarvan hebben we een jaar lang kunnen genieten. Tot de trommel niet meer draaide. Dat was best balen want je wilt niet weten met hoeveel scheldwoorden dat ding naar boven is gebracht. En dat wetende moest hij ook weer naar beneden: We keken er niet naar uit.

En enter een nieuwe wasmachine! Het mooie daarvan is dat je voor een zacht prijsje de wasmachine kan laten afleveren en naar de desbetreffende plek kan laten brengen. Hoezee voor andere mannen die hun rug eraan vertillen! Zij namen onze 1000 ton wegende bejaarde Miele weer mee. Weg met het ding! Ik heb nu een supersonische nieuwe wasmachine waarmee ik de komende jaren mijn wassen hopelijk fijn schoon kan wassen (laten we hopen dat het ding doet wat hij belooft). Voor het eerst een wasmachine zelf gekocht, wat een onderneming als je weet dat je tegenwoordig voor elk soort huishouden en voor elke wens een specifieke wasmachine hebt. Ik werd er horendol van. Het enige wat ik wist was: Hij moet zo zuinig mogelijk zijn (we hebben een A+++ label wasmachien gekocht) en bovendien aan de specifieke wensen van degene die alle wassen draait (ik) voldoen.

We zullen zien hoe hij het doet. Hij heeft al staan draaien (verplicht met lege trommel), maar of hij is wat we ervan verwachten moet ik nog onderzoeken. En gelukkig bleef de trap heel, want dat is ook altijd maar afwachten als je een Miele naar beneden verhuist en een mooie, lichtere Electrolux de trap op brengt. Hoera, we worden steeds milieubewuster en zelfstandiger! Wie had dat gedacht!

Labels: