Mijn doelen in 2014

Het mooie van een dag als deze is dat je als positivo alsnog leuke dingen de wereld in kunt slingeren. Mijn doelen voor 2014 heb ik namelijk een tijdje geleden opgeschreven en die zou ik graag met je willen delen:



  1. Vaker de fiets pakken
  2. Een taart bakken
  3. Een dag niet klagen
  4. Elke maand een vriendin of familielid uitgebreid bellen – met aandacht
  5. Eens in de week naar de lucht kijken
  6. Een paar minuten per dag he-le-maal niets doen
  7. Mediteren
  8. Eens per week energiezuiniger leven
  9. Korter douchen
  10. Besparen
  11. Elke maand een boek uitlezen

Ik weet dat elk doel feitelijk te behalen is, maar het doel in heel 2014 is dat ik dingen doe waar ik blij en gelukkig van word. Dus ik HOEF niet een boek uit te lezen als ik met vrienden regelmatig de hort op ga, waardoor ik het boek niet kan uitlezen. Je moet wel een beetje flexibel zijn in je gedachten.Natuurlijk is 2014 een GROOTS jaar voor mij. Ik ga trouwen waardoor een groot deel van dit jaar in het teken hiervan zal staan (regelen, regelen, regelen maar daardoor ook heel leuk). Alleen, ik wilde ernaast nog doelen hebben die los van de bruiloft staan.
Ik ben op dit moment een boek van Karin Slaughter aan het lezen, maar ik ben nog niet ver. Ik liep achter met mijn magazines, dus die haal ik ook in. Lezen staat qua boeken op een wat laag pitje. Ik heb nog niet buiten gestaan en naar de lucht gekeken, je weet wel, dat eindeloze staren naar de wolken wat je doet als je jong bent. Het regent sinds het nieuwe jaar regelmatig en ik heb geen zin om nat te worden. En met een bril op naar boven kijken… tsja, met regen zie je maar heel kort iets. Besparen lijkt wel de grootste contradictie dit jaar, maar ik wil kijken of ik her en der kan besparen. Je moet het samen met twee andere doelen zien: Ik wil korter douchen (ja op mijn vrije dag kan ik zo mindless onder de douche blijven hangen, heeft niemand wat aan) en eens per week houden we een energievrije dag. Die dag proberen we zo min mogelijk energie te gebruiken. De lichten gaan niet aan, de kachel niet te hoog (hij staat wel áán, anders verkleum ik) en er wordt geen televisie gekeken of op de PC gezeten. Dat gaat nog wel goed, afgelopen week had ik die dag ook en toen viel mijn mobiele telefoon uit. Dat vond ik vervelend, maar ik mocht hem niet opladen en dus deed ik dat ook niet. Niks gemist, echt niet! Een energiezuinige dag als de onze zorgt er ook voor dat ik dus eerder een tijdschrift of een boek erbij pak. Heerlijk! Zo kom ik dus weer automatisch aan bij dat andere doel.
Ook wil ik vaker de fiets pakken (ik werd nogal lui) en met meer aandacht een vriend, vriendin of familielid bellen. Veel te vaak heb ik het idee dat ik vaak met whatsapp wel genoeg kan zeggen. En dat is waar, maar niet gezellig. Ik mis bovendien ook dat echte contact. Ik belde laatst mijn vriendin op om door te geven hoe laat we gingen verzamelen voor de bruidsjurk-jacht. Is toch echt een stuk leuker om telefonisch te bespreken dan even kort een berichtje te sturen met: ‘Heej, zaterdag verzamelen we bij mij tussen half en kwart voor 9.’ Weinig persoonlijks, terwijl ik daar juist zo naar op zoek ben.

Deze voornemens heb ik zo uit het hoofd opgeschreven en het kan best wel eens zo zijn dat ik naarmate het jaar vordert, weer nieuwe doelen verzin of doelen aanpas. Ondanks een Blue Monday, heb ik zelf nog hele goede verwachtingen van mijn voornemens/doelen. Ik maak me niet zo druk op deze zogenaamde depressieve dag, want alles lukt als je positief blijft!
 
Heb jij nog voornemens of doelen die je wilt behalen dit jaar?

Bron foto

Labels: , , , , , , , , , , ,