2 - Black (snow) boots


These are my black (snow) boots. I bought them when I was trying to get through the snow. I had a date with my sister in law that day to go shopping at Primark (first and last time I went there by the way) in Rotterdam. It was almost impossible after our shopping session to get home again because of the snow but when I arrived I walked right to our mall and to the store where I had seen these shoes. In Rotterdam they only had these in white and black wasn't in my size. So I knew what to do: I could best buy these in my town and then I would finally have shoes where snow can't come through and still look a little bit fashionable, or at least not look like a Yeti.
 
****
 
Dit zijn mijn zwarte (snow) boots. Ik heb ze gekocht toen ik door de sneeuw aan het ploeteren was. Ik had die dag afgesproken met mijn schoonzusje en we gingen shoppen bij Primark (mijn eerste en laatste keer dat ik er geweest ben overigens) in Rotterdam. We konden bijna niet meer thuis komen erna en toen ik in mijn stadje aan kwam liep ik direct door naar de keten waar ik deze schoenen had gezien. In Rotterdam hadden ze ze alleen nog in het wit en anders niet in het zwart in mijn maat. Dus ik wist wat me te doen stond: deze kon ik prima in mijn eigen stadje kopen en dan zou ik eindelijk laarzen hebben waar de sneeuw niet doorheen kwam en waarmee ik er ook nog best fashionable bij zou lopen in plaats van als de verschrikkelijke sneeuwman.

Labels: , , , , , ,