Organizing 1200 pictures

On my autumnlist was that I had to organize 1200 photos. The last couple of years I hadn't print any of my pictures. At first I was just lazy. And when my father died, those memories on the photos were too painful. My father was two years ago suddenly deceased , but the memories are now less was painful. These photos make me look back on good and beautiful years and that's fun again! And so I printed my photos. It were so many years that I had to print that it came out to a total of 1200 photos. Why have I ignored my pictures that long? I knew I would have more than a day's work on this. Figuring out alone took an entire day.

Fortunately, I now have the pictures printed until 2011. I now only have to print 2012 and 2013, but I 'm glad that I've put the rest of the printed photos in albums already. Apart from my trip to Italy and Thailand. These were so many pictures that they deserve their own album with remarks and other stuff. Perhaps a real winter job? I can write this task of organizing 1200 photos off my autumn list, should I put making albums of Italy and Thailand... on a winter list?

****

Op mijn herfstlijst stond ook dat ik 1200 foto’s moest organizen. Ik had namelijk van de afgelopen jaren geen foto’s meer laten printen. Ik was dat eerder van plan, maar eerst was ik te laks. En toen overleed mijn vader en dan doen herinneringen wel eens een beetje pijn. Mijn vader is twee jaar geleden plotseling overleden, maar de herinneringen zijn nu minder pijnlijk. Foto’s terugkijken uit goede en mooie jaren is nu weer leuk! En dus kon ik het nu wel aan om foto’s af te drukken. Dat werden dan meteen zoveel jaren dat ik aan een totaal van 1200 foto’s uit kwam. Hoezo heb ik mijn foto’s iets te lang genegeerd? Ik wist dat ik hier meer dan een dagtaak aan zou hebben. Het uitzoeken alleen al duurde een hele dag.

Gelukkig heb ik nu de foto’s ingeplakt tot en met 2011. Ik moet nu alleen 2012 en 2013 nog doen, maar ik ben blij dat ik de rest netjes in albums heb zitten. Behalve mijn reis naar Italië en Thailand. Dat waren zo veel foto’s dat ze een eigen album verdienen die mooi word ingeplakt. Een echt winterklusje? Deze klus van 1200 foto’s organizen kan ik van mijn herfstlijst schrijven, Italië en Thailand inplakken… maar op een winterlijstje zetten?

Labels: , , , , ,