But tonight, I'm cleaning out my closet

Often when we hear the song of Eminem, we think of really cleaning out the closet. I find it very funny to translate songs into Dutch so if you take it very literally it's fun. (A virtue both my fiancé and I posess)

I know the song isn't literally about cleaning out a closet, but I AM going to talk about literally cleaning out my closet. Which I did. Admittedly: I still have problems of saying goodbye to things (which is absurd, they're just things) but on the other hand I did clean out some stuff and want to give it away. Of course I was too late when last Saturday I thought about it at 2 in the afternoon when I had to go to a party.
So I will have this bag until next year to give it to the church, but that's fine. Those clothes are not getting back into my closet, so I'm not afraid I will do stupid things like that.

Thanks to my want for cleaning I can now write this off my autumn list. If I keep to the astronomic calendar, I will be able to finish the list before the end of autumn, hurray! (Though I don't think I can do a fishtail braid at the end of it, I'm such a geek when it comes to hairstyles) Are there things on your list you would like to get done before the start of winter? And here I see the weather changing from autumn to winter, so I need to make haste!

****

Vaak als we het nummer van Eminem horen, moeten we denken aan het werkelijk puinruimen van de kast. Ik vind het nogal lollig om liedjes te vertalen in het Nederlands (een virtue die mijn verloofde en ik allebei bezitten). Dus als Eminem begint te zingen, zingen wij:
Het spijt me mama
Ik wilde je geen pijn doen
Ik wilde je niet laten huilen
Maar vanavond,
Ruim ik echt mijn kast op

Nu weet ik dat het nummer daar niet over gaat, maar ik ga het hier wél even hebben over het opruimen van mijn kast. Zo heb ik een en ander uit mijn kast gehaald dat weg mag. Ik moet toegeven dat ik er nog veel moeite mee heb, dat afscheid. Maar aan de andere kant: alle beetjes helpen, dus iets is beter dan niets. De kleding zit in een grote plastic zak en eigenlijk had ik het moeten weggeven op de eerste zaterdag van de maand als de kerk in de buurt kleding inzamelt. Natuurlijk was ik weer eens te laat (afgelopen zaterdag was dat dus) en bedacht ik het me toen het al middag was en ik naar een verjaardag ging.
Dat is dus wel iets voor het nieuwe jaar, maar het gaat gebeuren! No way dat die kleding weer terug mijn kast ingaat. Bovendien kan ik anderen er waarschijnlijk een stuk gelukkiger mee maken.

Dankzij mijn opruimwoede heb ik weer iets van mijn herfstlijstje kunnen afvinken. Als ik me nog even kan houden aan de astronomische kalender, kan ik zowaar mijn lijst afmaken voor het einde van de herfst (hoewel ik die vlecht nog steeds voor geen meter kan maken, ik ben echt een ei als het gaat om kapsels), hoera!
Heb jij nog dingen op je lijstje staan die je wilt doen of gedaan wilt hebben voor de winter? En dan zie ik het nu al echt wel veranderen van herfst in winter, dus ik moet haast maken met mijn lijstje :)



Als je de video niet kunt zien, klik dan hier: http://youtu.be/RQ9_TKayu9s
Of you can't see the video, click: http://youtu.be/RQ9_TKayu9s

Labels: , , , , , , , , , , , , ,