Wifi

Wifi should be included. Even in the most remote places on my roadtrip from last summer I got the password for the wifi. Paying for wifi is ridiculous and not necessary. Young people make their own decisions about it and just look for another place if they can't get free wifi, I think. And if you do that, you will never earn any money on them. So that's why I find it ridiculous that in The Netherlands (and a lot of other countries next to The Netherlands) for instance at hotels you should pay for wifi. Nothing can bug me more than to stay at a hotel and to hear that I have to pay for internet access, or to have a long login procedure with roomnumbers, names, emailadresses... I just want to check in, get my information and receive the password for the wifi. Like that everybody's happy. At least, that's what I think.

What do you think?

****

Wifi hoort gewoon overal inclusief te zijn. Zelfs in de meest remote plaatsen van mijn roadtrip van afgelopen zomer kreeg ik netjes het password van de wifi in mijn handen gedrukt. Ervoor moeten betalen is onzin en vooral onnodig. Ik denk dat men dan wel een andere tent opzoekt, zo is het dan ook wel weer en dan verdien je per definitie niet meer aan ze. Ik vind het dan ook zo raar dat men in Nederland (en nog vele andere landen in onze omgeving) bij bijvoorbeeld hotels nog steeds mensen laat betalen voor wifi. Dat vind ik dus totaal niet meer van deze tijd en toch gebeurt het nog steeds, ook in de duurdere hotels. Niets kan mij zo irriteren dan ergens verblijven en te horen moeten krijgen dat ik moet betalen om op internet te kunnen gaan, of een al te vreemde inlogprocedure te moeten starten met kamernummers, namen, emailadressen... Gewoon inchecken, informatie geven en het wachtwoord van de wifi geven. Iedereen happy. Lijkt mij althans.

Hoe denk jij er over?

Labels: , ,