Gravity

My current obsession is the movie Gravity. Honestly, I can't stop talking about it. On Sunday I went to the movie theaters in Antwerp with 'my man', I  had already seen the trailers for the movie Gravity and I really wanted to see this movie.
We bought a medium popcorn and some drinks and went to our places.
The movie was in 3D but I wear glasses so 3D glasses on top of that isn't very nice to wear but it was OK. In the beginning the cameras are turning around a lot, it's because you're flying around a spaceshuttle and the camera goes from Sandra Bullock, to George Clooney and to another colleague working in space. At first, it made me a little sick (the 3D stuff) but soon I didn't think about that anymore.

I was pulled into the story, there is so much action going on and I have seen little movies which made me sit on the edge of my seat. I must admit that the anxiety is probably quite specific. Some people might be afraid of mindfuck movies like The Blair Witch Project. And in this movie there are elements that I'm scared of: No sound, nothing to hold onto, adrift in space. WAAAAH! Cold and sweaty palms. I will not tell much about it, because while it is still in theaters now, you should definitely go and see it. I'm telling everyone. Go see it, excitement for sure :)

****

Mijn current obsession is de film Gravity. Eerlijk waar, ik kan er maar niet over ophouden. Ik ging zondagmiddag naar de film in Antwerpen met 'my man' en we hadden thuis besloten om Gravity te gaan kijken. Ik had de trailers hiervan al gezien en wilde toen al direct naar deze film toe.
We kochten een medium zoute popcorn (nog steeds verschrikkelijk groot) en twee vruchtensapjes en vertrokken met onze 3D-brilletjes naar de zaal en onze al gereserveerde plaatsen.
Ik draag zelf een bril en mensen die ook een bril dragen zullen weten dat dat en 3D-brillen niet zo goed samen gaan. Het is vaak kiezen of delen maar ja, dat werkt dus niet. En dus schoof ik de dikke 3D-bril over mijn gewone bril. Very comfortabel.
In het begin draait het beeld heel veel, je vliegt namelijk om een spaceshuttle heen en de camera gaat van Sandra Bullock, naar George Clooney en nog een collega die in de ruimte aan het werk zijn. Ik werd er zelf een beetje misselijk van (3D hè, het kan je zomaar gebeuren haha) maar al snel was ik ergens anders mee bezig.

Ik werd direct het verhaal in getrokken, de actie was enorm en ik heb erg weinig films gezien waarbij ik zo erg op het puntje van mijn stoel zat. Nu moet ik toegeven dat het waarschijnlijk een angst is die voor mij specifiek is. Zoals sommige mensen bang zijn voor mindfuck films als The Blair Witch Project. En in deze film zitten elementen waar ik bang voor ben: Geen geluid, nergens om aan vast te houden, adrift in space. BLAAAAAH! Koude en kamme handjes tot en met. Ik ga er verder niet te veel over vertellen, want nu hij nog in de bioscoop te zien is, moet je er meteen naartoe als je hem nog niet gezien hebt. Ik vertel het in ieder geval aan iedereen. Ga hem zien, gegarandeerde spanning :)



Als je de video niet kunt zien, ga dan naar deze link http://youtu.be/OiTiKOy59o4

Labels: