Regenlaarsjes

Last summer I was in Poland and Hungary and what did I notice? Women put on their rainboots as soon as they forecast rain or when it had rained. And the rainboots were all the nicest ones! Printed, coloured, shoe laces.
They made it a feminine item, so they could wear them under their short skirts. And why not? We can make it more fun (and fashion-wise!). Sometimes I feel like we Dutch only wear rainboots for festivals and the forest.
Can we make it more fun? The Hungarians & Poles showed it's possible. And they inspired me to show you a few fun ones I have found on the internet.

I have the official first cool rainboots that were made in The Netherlands, simple with a print. I have them for ages now. For now I will not buy another pair of boots (Free Fashion Challenge), mine are just fine.

But maybe I have inspired you to look at your rainboots differently. Or don't you have any rainboots?



Deze zomer was ik onder andere in Polen en Hongarije en wat viel mij op? Vrouwen trekken direct regenlaarsjes aan als er regen voorspeld is, of gevallen. In de leukste varianten! Met print, kleur, stiksels en veters.
Ze maken er zelfs een vrouwelijk item van, waardoor de dames het onder korte rokjes dragen. En waarom niet? Waarom proberen we hier dan ook niet het noodzakelijke met het aangename (fashion-wise) te combineren? Waarom zouden we het niet kunnen laten samenvloeien, zonder seksloos te worden? Ik heb het idee dat wij regenlaarzen alleen aantrekken om een festival met droge voeten door te komen of door het bos te banjeren.
Kan het leuker? Dat kan dus best wel, want de Polen en Hongaren hebben het bewezen. Hierdoor heb ik besloten om jullie een paar leuke varianten voor te schotelen.

Ik heb nog ouderwets de eerste 'hippe' regenlaarzen, dus geen kortere variant of iets met een vetertje, maar gewoon een regenlaars met een printje. Ik heb ze al jaren. Voorlopig hoef ik ook nog geen ander paar (Free Fashion Challenge) want ze doen prima dienst nu.

Maar misschien heb ik jou wel geïnspireerd om jouw regenlaarsjes weer eens met andere ogen te bekijken? Of heb je geen regenlaarzen?


Picture
Collage sources unknown

Labels: ,