Bump in the road

Alright, there is a bump in the road. I'm getting married, hopefully next year in August (we have yet to find a venue that fits our needs and the date depends on the venue) which means I will be a bride. And a bride usually wears a dress. It's something I prefer too and I would love to have a new dress. Here comes the 'bump': I can't buy anything new for a year.

I started the Free Fashion Challenge during summer, July first. My fiancé proposed in August. Help! I really want a nice dress for that day! How do I have to combine this with my challenge?
I have been taking this discussion to many of my friends and everybody said the same thing: this dress does not fall under the terms of the Free Fashion Challenge. Especially because we will get married after July first 2014 - they all found that it's purchase will be for something AFTER the challenge.
I must admit it's again quite a confession but it was such a bummer to think that I had to swap clothes for somebody else's weddingdress. I'd rather have something that suits me...

What do you think of my choice?

****

Goed, er is een 'bump in the road' zoals ze dat zeggen. Ik ga trouwen, hopelijk volgend jaar augustus (we moeten nog een locatie vinden dus daar hangt het voornamelijk van af) en dat betekent dat ik een bruidje ben. En een bruidje heeft meestal een jurk aan. Dat wil ik ook graag en ik wil ook graag een nieuwe jurk. Daar komt dus die bump; ik ga een jaar lang niks kopen. Ik begon de Free Fashion Challenge in de zomer, 1 juli. Ik werd ten huwelijk gevraagd eind augustus. En help! Ik wil écht een mooie jurk hebben! Hoe moet ik dit nu toch combineren met mijn challenge?
Ik heb het er uitgebreid met mijn vrienden over gehad en men was unaniem van mening dat deze jurk niet onder de onderhandelingen van de Free Fashion Challenge zou vallen. Zeker omdat we ook gaan trouwen ná 1 juli 2014 vonden zij allemaal dat het dan ook gaat om een aanschaf van erna. In de praktijk krijg je de jurk ook pas zo laat afgewerkt in huis.
Het is weer nogal een confession maar ik moet wel zeggen dat ik er heftig van baalde dat ik misschien een concessie zou moeten doen door kleding te moeten ruilen voor andermans trouwjurk. Ik wil toch het liefst iets dat bij mij past...

Wat vinden jullie van mijn keuze?

Picture 1
Picture 2

Labels: , , ,