Hebben, hebben, hebben

Sometimes I can't help myself and these moments I simply WANT to HAVE it!
I have a full wardrobe as I have mentioned earlier but it is never enough if you see all those great new fashion items. Lately I heard myself say something women normally say but something I can't actually say since it's not true: "I've got nothing to wear". My love for fashion has always been there, but especially for summer dresses, shorts, little skirts and nice shirts. Problem: I have got nothing to wear during winter. Well, that too, isn't completely true, but sometimes you are done with everything you have hanging in your closet. I can wear a vest on everything I have but after a while it gets boring. I need some variation (which is warm too, please).
So I started logging in onto a webshop. I was eyeing a sweater. But of course, this one wasn't in my size anymore. Neither was that other sweater I liked. Old habits die hard: before I even knew I had filled my virtual cart with vests when I thought: Nancy, you didn't want vests anymore but a cool and warm sweater, remember? And what happened, is something that I am quite proud off:
I deleted all items from my shopping cart and logged out without buying anything. I think it's better to have something good you really want and need than to have 4 unnecessary things. Goodbye webshop, like this it is better for our environment anyway.

***************************************************

Soms kan ik mezelf niet bedwingen en denk ik alleen maar hebben, hebben, hebben! Ik heb mijn kledingkast aardig gevuld zoals ik al eerder zei, maar het is nooit genoeg als je al die leuke items ziet. Prinsesje nooitgenoeg zou dus een goede naam voor mij zijn. Ik betrapte me namelijk laatst op een zin die veel vrouwen uiten, maar die op mij eigenlijk niet echt van toepassing is: 'Ik heb niets om aan te trekken' Mijn liefde voor de mode heeft altijd al bestaan, alleen trekken vooral de leuke zwierige zomerjurkjes, de shortjes, de korte rokjes en dies meer zij mijn aandacht. Probleem: niets om aan te trekken in de winter. Nu is dat ook niet helemaal waar, maar op een gegeven moment ben je volledig uitgekeken op hetgeen in je kast ligt. Ik kan overal wel een vest overheen dragen maar op een gegeven moment heb ik dat ook wel gezien. Variatie is het toverwoord. (En warm ook graag)
Dus met lichtelijke vrolijkheid in mijn lijf toog ik naar de webshop. Ik had gezien dat er een leuke sweater in de shop stond, die wilde ik hebben!! En natuurlijk was die niet meer in mijn maat verkrijgbaar. En dat andere leuke truitje ook niet. Oude gewoonten slijten niet zomaar, voordat ik het wist moest ik weer teruggrijpen naar de vesten. Ik had al het een en ander in mijn virtuele winkelmandje gestopt toen ik dacht: Nancy, je wilde toch geen vesten meer maar eens een leuk uitziende, warme trui? Ik moest mezelf vermanen om deze nieuwe kledingstukken niet te kopen. En zo mag ik zeggen, ik ben best trots op mezelf. Want ik heb de volledige inhoud van mijn winkelmandje geleegd en ben zonder spullen uitgelogd. Je kan maar beter een paar goede dingen hebben, dan 4 overbodige. Tot ziens webshop, zo is het trouwens veel beter voor het milieu.

Labels: ,