Free Fashion Challenge

So after my blog about the book Talking Dress I have had several comments and reactions from my readers and friends about what challenge to start and so I have made my decision: I will not buy anything for a whole year. It is going to be tricky (very tricky) because the rules are immensly strict. No new clothes, shoes, socks, underwear, accessories - nothing of that deal. Annoying? Yes. Challenging? Yes. And that's what this is all about: Challenge myself and get creative.

Of course I have had my fair share of problems already. For instance: having to say no to wonderful bikinis, great dresses and superfantastic accessories and shoes when I was on a holiday. And maybe even more important: trying to explain to my mother that she can't buy anything new for me. This is a true problem. I love her to death, but she just doesn't listen. So she bought some new pairs of pants during a sale - she just couldn't resist the pants she saw hanging for only €3 each. So she bought a new pair of pants for me. Actually two, but one didn't fit. So that one has to be given to somebody else. And I'm wondering who she will give it to, since I have a tiny wardrobe size for my height. Anyway... the other one is now here in my house. And I have chosen to give something from myself to her back in return. You know: swapping. At least, that's what I think I will do. This is an idea my wonderful friends gave when I talked about it. I simply didn't know what to do! I had said NO to my mother when she came to my home with these new pants, but she couldn't return them anymore and she didn't want to take the pants back. So I had two possibilities: leaving it in my closet for a year without wearing it, or swap something in return. I need to check what my final decision on the subject will be.
So yet again I have tried to tell her: sorry mom, but you can't buy me anything new (or old/vintage whatever!) for a whole year.
In the end I think the challenge will be harder for her than for me.

On the other hand I have problems with shoes and accessories. I hoped this would have been excluded but of course not if you even can't buy new socks. Than you know for sure you can't buy any new shoes. Accessories is actually OK because I have already got so many necklaces but still... And the shoes... Oh my! Torture! Or not buying any new bags :( I am addicted to bags and shoes. How will I survive this year?
Thankfully the year is already in full swing. Next summer I will be able to buy something new again. Hahaha! Already looking forward to it! I am so bad that since I stopped buying anything new, I can't think of anything else anymore. As if the world is now showing me all the nice things they have in fashion. The stupidest thing about it is that I feel so shallow that I can only think of buying and buying and buying. Which isn't even good for me: at the moment I have no job. So no job equals no money. And that equals no expense. Simple, right? Than why is it so hard?


Do you want to know more about the challenge? Check out their website. Have you ever done this kind of challenge? Would it be hard for you? I could use some moral support :)

****************************************

Na mijn blog over het boek Talking Dress heb ik meerdere reacties en comments gekregen van lezers en vrienden over welke challenge ik het beste kon beginnen en heb ik mijn beslissing genomen: Ik koop niks nieuw voor een heel jaar. Het wordt tricky (heel tricky) omdat de regels enorm strikt zijn. Geen nieuwe kleren, schoenen, sokken, accessoires - helemaal niks. Irritant? Ja. Uitdagend? Ja. En dat is nu eenmaal waar het om gaat: Mijzelf uitdagen en creatief worden.

Natuurlijk ben ik al tegen verschillende problemen aangelopen. Zo moest ik op vakantie leuke bikini's, prachtige jurken, superfantastische accessoires en schoenen allemaal voorbij lopen. En misschien nog veel belangrijker: Mijn moeder uitleggen dat ze niets nieuws voor mij mag kopen een jaar lang. Dit is echt een probleem. Ik hou enorm veel van mijn moeder, maar ze luistert gewoonweg niet. Nu kwam ze laatst aanzetten met twee paar broeken. Heel leuke hoor en ze kon ze niet laten hangen in de opheffingsuitverkoop voor maar €3 per paar. (Ik begrijp haar dilemma) Alleen ik mag niks nieuws kopen en ook niet krijgen! Ik zei al nee toen ze ermee binnen kwam, maar ze kon ze niet meer terugbrengen en weggeven wordt ook een uitdaging want ik ken niemand die net zo lang en dun is als ik. Ze weigerde de broeken ook mee terug te nemen en dus het ene paar dat mij paste ligt hier. Ik zit eraan te denken om haar in return iets te geven. Dus: ruilen. Dankzij mijn lieve vrienden hebben zij mij op dit idee gebracht want ik wist gewoon niet wat ik ermee aan moest. Ik heb twee mogelijkheden: de broek een jaar lang in mijn kast laten liggen, of iets ruilen met haar. Ik denk er nog even over na wat mijn uiteindelijke beslissing zal worden.
Ik heb haar nogmaals geprobeerd uit te leggen: Geen nieuwe dingen voor mij kopen mam!
Ik denk dat de challenge voor haar zwaarder zal worden dan voor mij.

Aan de andere kant heb ik problemen met het niet mogen kopen van accessoires of schoenen. Ik had gehoopt dat deze niet part of the deal zouden zijn, maar ik had natuurlijk kunnen weten dat als een challenge voorschrijft dat je niet eens nieuw ondergoed of sokken mag kopen dat schoenen, accessoires en tassen ook uitgesloten zijn. Accessoires ga ik nog wel redden want ik heb eigenlijk erg veel kettinkjes en dergelijke, maar toch... En geen schoenen! Argh, een marteling! Of geen nieuwe tassen mogen kopen. :( Zo niet leuk, ik ben verslaafd aan schoenen en tassen, hoe overleef ik dit jaar? Gelukkig ben ik al lang geleden aan mijn challenge begonnen en is het jaar dus al even bezig, ik mag volgend jaar zomer weer nieuwe dingen kopen. Hahaha! Ik kijk er nu eigenlijk al naar uit. Hoe treurig is dat dan: Sinds ik ben gestopt met kleding kopen, dénk ik alleen maar aan kleding kopen. Alsof de wereld me ineens allerlei leuke accessoires, schoenen, tassen en supergeweldige deals voor kleding showt. Ik voel me zo oppervlakkig dat ik steeds aan kopen, kopen, kopen denk. En dat is niet eens goed voor me want ik heb op dit moment geen baan. En geen baan staat gelijk aan geen inkomsten. En dat staat gelijk aan geen uitgaven kunnen maken. Lijkt me simpel. Waarom is het dan toch zo moeilijk?


Wil je meer over deze challenge weten? Kijk dan op hun website. Heb je ooit zo een soort challenge gedaan? Zou het moeilijk voor jou zijn om te doen? Ik kan wel wat morele support gebruiken :)


Picture

Labels: , , , , , , , , , ,