Birthday in retreat

More than two months ago I woke up in a room filled with ladies. In silence we started our day and I wanted to go to my car. My boyfriend had told me the other night there might be a present inside for my birthday. I was so surprised: he had hidden a gift in my car under my seat. It was a grow-yourself-some-tea kit.
I proceeded with my day and found a bouquet of flowers in the dining area with a nice card to it, got a kiss on the cheek after yoga, hugs, sparkling eyes, a surprise gift on my pillow, an activity by the river, singing, cake and lasagna (with meat)... It was maybe one of the BEST birthdays I have ever had. Yet half was spent in silence and the whole day was spent with people who were, 6 days prior to my birthday, complete strangers to me. Still I felt it was in harmony. Not the whole day was about me. It was a day like many others in the retreat so we worked on ourselves but had a little time for celebration too.
I have never felt more appreciated and loved by a group of people than on that specific day. By receiving true attention and love, I felt very rich and happy. I hadn't expected anything, so the reactions of everybody were overwhelming but beautiful. I felt as if I was a radiant light all day.

Thank you all, for the wonderful birthday you have given me. By giving me what you had: yourself, your attention, your joy and your true awareness, you gave me a precious gift.

***********************************

Meer dan twee maanden geleden werd ik wakker in een kamer vol dames. In stilte begonnen we aan onze dag en ik kon niet wachten om naar mijn auto te gaan. De dag ervoor vertelde mijn vriend mij aan de telefoon dat er mogelijk een cadeautje te vinden was en het klopte: hij had een cadeau verstopt in de auto onder mijn stoel. Het was een kit waarmee je je eigen thee kunt groeien.
Ik ging verder met mijn dag en vond een veldboeket met een lief briefje erbij in de eetruimte, ik kreeg een kus op mijn wang na de yoga, knuffels, twinkelende ogen, een verrassingscadeau op mijn kussen, een activiteit bij de rivier, zingen, cake en lasagne met vlees... Het was misschien wel één van de BESTE verjaardagen ooit. Hoewel de helft in stilte werd doorgebracht en de hele dag met mensen die 6 dagen ervoor complete vreemden voor mij waren. En toch voelde het heel erg harmonieus. De dag stond niet geheel in het teken van mij. De retraite ging door zoals de dagen ervoor en we werkten aan onszelf, maar er was ook ruimte om iets te vieren.
Ik heb me niet eerder zo enorm gewaardeerd en geliefd gevoeld door een groep mensen dan op die specifieke dag. Door de ware aandacht en liefde van hen te mogen ontvangen, voelde ik me heel rijk en gelukkig. Ik had helemaal niets verwacht, dus de reacties van iedereen waren overweldigend maar prachtig. Ik voelde me die dag een stralend lichtje.

Dank jullie wel, voor de mooie verjaardag die jullie mij hebben gegeven. Door mij te geven wat jullie hadden: jezelf, je aandacht, je vrolijkheid en je ware bewustzijn, gaven jullie mij een zeer bijzonder cadeau.

Labels: , , , , , ,