20 December - Paris, Paris

Some of you might know I am totally in love with Paris.. and here's the good news: I am going to live there!

My boyfriend is going there for his work and I am tagging along, we shall both be living together in an appartment near Champs Elysees. Some time ago I have said at work that I wanted to go and today was judgement day, I say farewell to my work and colleagues for living like a Parisian for two months. It's a long cherished dream coming true. I want to enjoy the Parisian life and all the city has to offer me. I want to experience it alone and share it with Joep and friends and family who want to visit. I want to see the Louvre (I am visiting Paris almost every single year, but never been to the Louvre, yet), I want to skate in front of the Hotel de Ville, drink wine in little cafes, read books, blog, take French lessons and French cooking lessons. I think two months are too short! I am really looking forward to it and would like to take you with me on my grand adventure.

****


Sommigen van jullie weten dat ik compleet verliefd ben op Parijs... en hier komt het goede nieuws: Ik ga daar heen! Mijn vriend gaat erheen voor zijn werk en ik ga met hem mee, we zullen er samen gaan wonen in een appartement vlak bij de Champs Elysees. Enige tijd terug heb ik aangegeven op mijn werk dat ik graag mee zou gaan en vandaag is het oordeel geveld, ik zeg mijn baan op om daar twee maanden als Parisienne te leven. Een lang gekoesterde droom die uitkomt. Ik wil er gaan genieten van het Parijse leven, al wat de stad me te bieden heeft. Dit wil ik alleen meemaken en delen met Joep en vrienden en familie die op bezoek willen komen. Ik wil naar het Louvre (ik ga bijna ieder jaar naar Parijs maar het Louvre is er nog nooit van gekomen), ik wil schaatsen voor het Hotel de Ville, in een café wijntjes drinken, boeken lezen, bloggen, Franse les en Franse kooklessen nemen. Ik denk dat twee maanden te kort zijn! Ik kijk er erg naar uit en neem jullie graag mee op mijn avontuur.

Pictures can be found on my Pinterest page

Labels: , , , , , , , , ,