19 Juli - Blog Reading

I love catching up on my blogs - reading all inspiring things. But since a year and a half or so there has been a change. At first I would read all blogs about fashion - see all the images all these bloggers had shot of themselves and their newest clothing. To see how they would simply make an outfit. They would inspire me and they still do, but I am simply looking for other things to read now. About being more eco friendly, about cooking, about how people manage to do everything in their life (you know: how they try to combine work, relations and children). I am simply drawn to the subject of people's psychology. What they do, what they want, how they live. And so the blogs I would read slowly started to change. I still love cathing up on them, but I am not so focused on the fashion thing anymore. I read my magazines and I read my blogs - I simply scroll over them to quickly see the outfits to inspire me, but I simply do love more to read about all different things I am interested in. And since I don't want to consume that much anymore (I have quite stopped buying new clothes since I have tons and tons of them - I still love shopping but I am more consumer friendly I think) the fashion blogs tend to be put aside, a little bit.
So what kind of blogs do you guys read?

***************************************


Ik hou ervan om mijn blogs bij te houden, inspirerende stukken lezen. Maar sinds anderhalf jaar ongeveer heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Eerst las ik alleen blogs over mode - ik bekeek alle foto's van de bloggers die ze van zichzelf gemaakt hadden met hun nieuwste fashion aanwinsten. De nieuwste outfits kwamen voorbij. Ze inspireerden me en dat doen ze nog steeds, maar ik ben meer op zoek naar andere blogs om te lezen. Hoe je bijvoorbeeld bewuster (ecovriendelijk) kunt leven, of over koken (lekkere recepten) en hoe mensen bijvoorbeeld alles 'rond' krijgen in hun leven (je weet wel: hoe ze werk, relaties en kinderen combineren). Ik ben op dat gebied ook erg geïnteresseerd in hoe mensen denken en handelen. Wat ze doen, wat ze willen, hoe ze leven. En dus veranderden de blogs die ik las langzaam. Ik vind het nog steeds heerlijk om ze allemaal te lezen, maar de focus ligt niet meer alleen maar op het modegebied. Ik lees mijn tijdschriften al en ik lees mijn blogs, wat heb ik nog meer nodig? Ik hoef het aantal blogs qua mode denk ik niet nog verder aan te vullen. Ik scroll vaak snel door de modeblogs heen, om de outfits te bekijken en me te laten inspireren, maar ik vind het vooral erg leuk om over mijn andere interesses te lezen in plaats van alleen maar te kijken. En aangezien ik niet meer zo veel wil consumeren (ik ben bijna zo goed als gestopt met nieuwe kleding kopen, vooral omdat ik er echt in om kom - ik vind shoppen nog steeds heel erg leuk maar ik weet mezelf een beetje in de hand te houden, ik denk dat ik echt bewuster ben gaan kopen) lijkt het erop dat de modeblogs een beetje aan de kant zijn geschoven.

Wat voor een blogs lezen jullie zelf graag?

Labels: , , , ,